Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Blazing Keys nya valp + lite mer hundsnack

Av Kristina - 27 juli 2009 19:07

Då var det dags igen. Mer hundskriverier. Ni som läser bloggen måste tro att allt handlar om hundar. Sedan i fredags har det ju hänt lite på hundfronten (konstigt eller?). I lördags promenerade Pyret och jag förbi hos Åsa och Kaj för det vanliga förmiddagskaffet. Morfs första natt hade gått över förväntan. Vi trodde inte att han skulle vara rädd för en liten borderterrier men hon var nog det otäckaste han råkat ut för någon gång. Han backade så långt in under bordet han kunde och sen tjöt han. Pyret var inte särskilt intresserad utan hon följde hellre med Kaj ut i trädgården för att busa. Som det oftast blir blev Morf genast nyfiken och vågade sig i alla fall fram under bordet. Det gick bra så länge Pyret inte tittade på honom men när hon gjorde det skrek han och sprang och gömde sig igen. Vi lät dem därför bara vara och till slut vågade han sig ut på gräsmattan. Kaj kastade tennisboll till dom och när båda kom för att ta bollen lät Pyret Morf "vinna" " Detta eftersom hon ju råkar vara en mycket klok och förstående gudmor trots att hon är en terrier". Till slut hade han varit så nära henne att han luktat på hennes yttersta svanstipp.

Igår fick jag med maken hem till Morf, jag hade berättat om hur rädd han varit etc. Jag kan meddela att maken inte trodde ett dugg på min historia för den här gången var det full fart från start. Morf hade helt glömt vilken farlig "tant" Pyret var.

På kvällen kom dem över en liten stund. Morf skulle tränas i bilåkning, tre kvarter är väl lagom, så nu har han och Pyret även invigt hennes gräsmatta för bus. Det är rätt skoj att se hur olika hundraser leker. Morf sitter gärna "vackert" och slår med framtassarna medan whipparna försöker brotta omkull Pyret genom att bita mot frambenen.

Idag har Madde och jag varit till Kennel Lawtons och hämtat vår lilla Myra. Alla åtta valparna kom i full karriär och ville vara med och hälsa, det är kul att träffa så sociala valpar. Av någon konstig anledning, eller om det är ödet som spelar in var det dock Myra som hann först och som tog för sig mest. Hon kände nog på sig att det var oss hon skulle flytta till. Efter kaffe och fotografering, (alla valparna hade somnat så vi fick väcka dem och vi skulle plåta lite uppställningsbilder på alla Hugo-barnen) var det dags att åka hemåt. Myra låg i Maddes knä och hon var hur lugn som helst. Hon sov större delen av resan. Vi stannade vi Mc Donalds i Strängnäs och käkade och det blev social träning med alla konstiga ljud men hon tog det med jämnmod.

Väl hemma fick hon ju träffa hela whippetflocken. Det märktes att hon var van vid många vuxna whippar. Hugo var jätteintresserad av henne och han höll ett vakande öga på henne hela tiden. Han tvättade henne när hon kissat och han försökte krypa in under grillen till henne när hon drog sig undan. Han var inte framfusig utan bara jättemån om att ta hand om henne. Man undrar ju om han ändå på något konstigt sätt vet att det var hans dotter. Sonen Tuff har han ju alltid månat extra om.

Nu ska jag försöka skicka några bilder till Maddes hemsida innan jag nog tar mig en tidig kväll. Det har varit mycket bilkörning på sistone och man blir ganska trött i huvudet.

Till helgen ska maken och sonen åka på dragracing och då hoppas jag få tid att uppdatera min hemsida ochså. Kram och Natti, Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards