Borderterriern-Pyret

Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Kristina - 3 juli 2009 19:03

Vädergudarna är nådiga mot mig. Idag har solen inte varit så framträdande och åskan har mullrat av och till. Tyvärr behöver det dock gå ner säkert mellan 5 och 10 grader i medeltemp för att luften på jobbet ska bli dräglig. Det kom tom lite regn på eftermiddan så luften känns något svalare nu.

Det märktes på Pyret nu på kvällsprommisen att det var annorlunda. Hon travade på utan protester och såg så nöjd ut. Visserligen hade hon börjat promenaden med att gruffa på grannens katt. Hon får så otroligt fin hållning när hon upptäcker något hon ska jaga/skälla på. Tänk om hon kunde stå och gå lika vackert i utställningsringen eller skälla på det viset på grävling i grytet. Jag tror inte hon skulle tveka en sekund att gå i gryt och skälla ordentligt om man istället för grävling stoppade dit en katt.

Imorgon bär det av till Grödinge för "inspektion" av Hugos valpar. Ska bli spännande. Jag har ju aldrig sett så unga whippetvalpar i verkligheten. Vi hoppas kunna ta några fina foton så kanske kommer det någon i nästa blogginlägg.

Nu ska jag ägna en "liten" stund och då menar jag verkligen liten åt att plocka undan i vardagsrummet. Vi har en födelsedag att fira nästa vecka så det finns en risk att någon kommer hit. Jag har halva rummet fullt med lösa hundpapper. Ska sortera in dem i pärmar men i värmen som varit har man inte ens orkat ta tag i en så enkel aktivitet.

På återseende, Kram och Natti, Natti

Ovido - Quiz & Flashcards