Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Hundvalpar och Semester eller hur det nu var?

Av Kristina - 24 juli 2009 20:24

Tänk vad fort tiden går när man har roligt!. Har snart varit ledig en hel semestervecka, eller ledig är väl en mild överdrift för det har varit mer än full fart. I helgen som gick var vi först hundvakter till Pigalle på lördagen eftersom både Tuff och Tiger ställdes ut i Köping. Pyret får verkligen känna på hur det är att vara "lektant". På söndagen var det Pyrets tur att åka till Köping. Tyvärr så hade vi fått domarbyte och lagom till hennes klass började regnet ösa ner. Den kombinationen visade sig inte vara det bästa. Vi åkte ut med ett blått band pga att hon rörde sig för tungt och kändes tung i kroppen. Som jag tidigare berättat tycker hon ju inte om regn och hon blir väldigt "låg" och det tror jag var anledningen till hennes rörelsemönster, men, men ibland måste man ju gå på en mina ochså för det sporrar åtminstone mig lite att till nästa utställning ska det banne mig gå bättre. Nästa försök blir i Askersund den 9:de augusti.

 I tisdags åkte vi till Ullared. Vi åkte kl 4 på morgonen och kom hem vid 21-tiden. Då hann vi ochså med en tur inne på A6-center i Jönköping. Det gick ovanligt snabbt på Gekås, det var inga köer och vi delade upp oss, dvs mannen och sonen drog som avlöningar med en egen korg när vi kom till avdelningen för rengöring, tvål etc. Sedan kom de tillbaka med jämna mellanrum och lastade av i varukorgen som jag och dottern fått det stora förtroendet att hålla koll på.

 I går hade vi Pigalle igen, Madde och Leif med familj var på whippetutställning i Eskilstuna, det var över hundra whippar bara i hanhundsklassen så det tog hela dagen. Leif ringde när de var på väg hem och talade om att det gått käpprätt åt skogen så att jag inte skulle behöva fråga när de kom. Pigalle fick denna gång känna på hur det är att inte få en lugn stund. Pyret försökte hela tiden få igång honom och till slut gömde han sig i buren för att få vara ifred.

Idag har jag varit med Åsa till Värnamo där vi hämtat deras lilla Perrovalp Morf. Han var jätteduktig när vi åkte hem, han gnällde lite men sedan somnade han. När han kom hem till husse och fick gå ut i trädgården började han med att gräva i rabatten. Det bådar gott för framtiden.

Husse kunde ju inte själv åka med eftersom han är brandbefäl och hade jour. Att byta bort jouren så här i semestertider är lika lätt som att få träffa kungen. Han satt hemma och längtade och ringde och SMS:ade om hur länge det skulle dröja innan vi kom hem. Han var helt salig när vi väl kom. På söndag ska nog Pyret få träffa sin "gudson". Morf är van vid att leka med en 5-månaders Bullmastiff valp så Pyret kommer nog inte att vara skrämmande för honom.

På måndag åker vi och hämtar lilla Myra. Morfs kennel hade fått felleverans av fällar så de hade bara fått babyrosa. Åsa tyckte därför att Myra kunde få den så inte Morf skulle bli mobbad, en kille kan ju inte ha en så rosa fäll.

Nu ska jag försöka skicka över bilderna jag tagit idag till Åsa eftersom hon glömde sin egen kamera. Inget som förvånar mig med tanke på hur spända de var att äntligen få hem honom.  Kram och Natti, Natti

 
 
Petra Marteus

Petra Marteus

25 juli 2009 18:05

Härliga bilder på valparna och på bus Pyret:-) Nu får vi hoppas att det inte regnar i Askersund, så att Pyret får tillfälle att visa upp sitt rätta jag:-)

http://fromax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards