Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Åldersnoja eller ???

Av Kristina - 10 juli 2009 19:26

Då så har ”kärringen” gått och blivit ett år äldre. Jag kan lova att det känns, eller om det är det "underbara" vädret som påverkar eller om det bara är känslan av att semestern nu sakta börjar närma sig. Efter dagens arbete har jag bara 22 timmar kvar nästa vecka och blir jag klar med hela listan: ”att göra innan semestern” kanske antalet timmar kan minskas ner något. För tillfället känns det som om jag har läget under kontroll men det kan hända mycket än. Det har varit ovanligt lugnt sista veckorna och om det är lugnet innan stormen eller inte märks ju nästa vecka.

Idag kan jag helt sätta mig in i hur mina patienter känner sig vid dåligt väder. Jag tror jag har värk i varenda led i hela kroppen men som tur är finns ju Alvedon och Treo.

Även om det känns att sakta men säkert närma sig ”pensionen” var det mysigt på födelsedagen. Familjen förärade mig en Skanner till datorn som man kan skanna in negativ och diabilder med, samt ett 8 GB USB-minne. Jag tog reda på pappas alla negativ när han gick bort och de har bara legat, skulle gå igenom dem senare (det var visst 11år sedan). Min syster Kattis har väldigt få bilder från sin barndom eftersom pappa bara tog ut s.k kontaktkopior för att sedan bestämma vilka bilder som skulle framkallas på riktigt, och det där med sedan känner man ju igen!!! Där finns nog kanske också bilder på våra äldre släktingar som kan vara roliga att ha kvar. Troligen hittar man nog också sådant där man inte har en aning om vad/vilka han fotograferat och då kan man ju sortera bort.

Jag blev också grattad av min svåger och svägerska, mina kompisar som snart får hem sin Perro-valp samt Whippet-ligan i Kennel Blazing Keys. Mina systrar SMS: ade och mamma ringde. Mamma var sååå bekymrad över att hon inte hunnit skicka min present men eftersom vi har ett avtal att jag alltid vill ha presentkort på Bokia sa jag att det var lugnt. Fick ytterligare ett presentkort hos Bokia så nu kan jag riktigt gotta mig i böcker eller annat kul.

På ett sätt önskar man ju lite dåligt väder på semestern för att skanna lite men när jag nämnde det för maken tipsade han mig snabbt om vad jag sagt att jag skulle göra denna sommar. Jag ska nämligen städa på vinden. Det går inte att göra om det är varmt så skulle det bli regniga dagar får man nog krypa till korset. Alla ungarnas leksaker har bara ställts upp och allt ska ju inte sparas. dessutom har vi varit ordentliga och sparat alla orginalkartonger för ev reklamationen. Tror nog garantitiden på mikron 8 år gått ut nu.

Igår var jag och dottern tillsammans med Madde och hälsade på Pigalle, det var en riktig liten sköning till whippetvalp. På söndag kommer han till oss eftersom storebror Tuff ska ställas ut. Undrar vad Pyret tycker om honom?

Idag har båten äntligen hamnat på rätt köl på båtkärran så nu finns i alla fall chansen att det blir någon båttur i år. Förra året ställde ju en avsliten hälsena in de flesta aktiviteterna.

När dottern och jag tog en tur med hunden nu ikväll började det naturligtvis att störtregna. Det är konstigt att det går så fort att bli helt dränkt. Voffsen vände direkt och skulle till varje pris hem. Nu har hon bäddat ner sig i alla filtar hon kunde hitta i sonens soffa. Misstänker dock att jag blir tvungen att gå en liten sväng till i kväll för hon gjorde ju inte det hon skulle förut.

Nu ska jag lägga mig i soffan och slötitta på TV. Det känns inte som om det spelar någon roll om där visas något vettigt eller inte.

Kram och Natti, Natti

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards