Borderterriern-Pyret

Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Värmeslag, valpar, valpar samt ett dopp i poolen.

Av Kristina - 2 juli 2009 22:00

Jag vet att man inte ska klaga på värmen men nu gör jag det ändå. Jag tillhör de personer som får ordentliga soleksem så fort jag sticker ut näsan. Det är ochså svårt att hitta någon svalka speciellt på jobbet där ventilationen tycks stå helt stilla. Hittade tack och lov en bordsfläkt i vårt förråd idag så då överlevde jag i alla fall en dag ytterligare. När sån här värme kommer undrar jag alltid varför jag alltid ser till att få sen semester. Alla andra går utom jag, känns det som. Vi är visst några tappra själar som ska stå ut i drygt två veckor till.

Med facit i hand vad gäller Pyrets eventuella valpar känner jag att det nog var en mening med att hon gick tom den här gången. Jag har aldrig förut varit med om så många olika "valpaktiviteter" som jag blivit inblandad i. Det började för tre veckor sedan då min väninna behövde hjälp att åka till veterinären med sina dygnsgamla Corgivalpar som mådde jättedåligt. Efter en jätteinsats med vätskeinjektioner och flaskmatning överlevde tre valpar. Häromdagen var jag och dottern och hälsade på. Valparna är bra söta och jag känner speciellt för en valp som heter Tiger Lily som jag fick hjälpa lite extra i samband med veterinärbesöket.

Någon vecka senare utökades vår kennel med ytterligare en liten whippetkille som ska bo hos Tuffs familj. Han ska heta Pigalle. Förra veckan kom en annan väninna över och berättade att de skulle köpa en hund. Eftersom hon är allergisk ska de ha en Spansk Vattenhund. När hunden ska levereras har hennes man jourtjänstgöring så då ska jag följa med till Värnamo och hämta. På lördag ska Madde och jag åka till Kennel Lawtons och titta på Hugos och Brittas valpar.

Idag slutade jag tidigt och på eftermiddagen åkte vi till Madde och fikade. Det är helt otroligt att vi är lediga samma dag så det gäller att passa på. Madde hade köpt en pool till killarna som hon höll på att tappa upp vatten i när vi kom. Pyret älskar ju att bada och när vattnet värmts lite grann av solen studsade hon i. Hon roade sig kungligt med en gammal tennisboll medan killarna mest tittade medlidsamt på henne och tyckte hon var knäpp som badade i det kalla vattnet. Nu får det vara bra för idag. Jag ska upp och jobba imorgon och jag flexar på morgonen (börjar 45 min tidigare). Det är så mycket skönare att kunna gå hem tidigare istället. Kram och Natti, Natti

 
 
Petra Marteus

Petra Marteus

4 juli 2009 07:26

Härliga bilder på Pyret i badartagen:-)
Söta Tiger Lily, jo henne ömmar jag också extra för, först efter vad som hände i och med veterinärsbesöket och sedan flera dagars flaskmatning.. Nu växer ju alla och mår bra, så snart är det dags för dom upptäcka hur det är ute:-)

Då måste du ju komma över och gosa lite:-)

http://fromax.bloggagratis.se

 
Susan - Fromax kennel

Susan - Fromax kennel

4 juli 2009 16:23

Skönt att värmen är på väg bort! Tiger Lily och de andra valparna mår bra, och snart tar vi väl ut dom på tomten. När vädret tillåter...

http://www.fromax.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22


  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kun...

Av Kristina - 19 januari 2011 18:22

Tänk att matte kan låta sin hund bli så otroligt förnedrad. Idag har vi hälsat på vår goda vän Bettan i Bie. Hon har två borderterrierkillar, en lite blandiskille och två katter. Hundarna har kännt varandra hela livet så de har alltid trevligt när vi...

Av Kristina - 11 januari 2011 19:11

Jippi jag hann läsa ut boken före sista återlämningsdagen. Halva natten gick åt men det var så spännande att det inte gick att sluta, dessutom glädjer jag ju en annan låntagare som stod i kö. Vad boken hette? Mörka Strömmar av Arnaldur Indridason. En...

Av Kristina - 9 januari 2011 17:31

Himmel vad fort en helg passerar. Hade stora planer på vad som skulle hinnas med men men det "blidde bara en tummetott". Får väl till viss del skylla på Tour de Ski och skidflygning 2 dagar. Visserligen blir det mer gjort på min tavla om det är mycke...

Av Kristina - 7 januari 2011 19:05

Idag måste vädergudarna vara på väldigt gott humör, sol och ett par minusgrader är inte fy skam. Synd bara att jag känner mig som om jag gått igenom en mangel. Har haft sån värk i hela kroppen att jag inte orkat göra nästan någonting. Har börjat ploc...

Ovido - Quiz & Flashcards