Borderterriern-Pyret

Alla inlägg under mars 2011

Av Kristina - 22 mars 2011 16:22

  Att det ska vara så svårt att uppdatera bloggen. Jag älskar ju att skriva så egentligen vet jag inte var problemet sitter. I och för sig har jag ju tillbringat tre veckor på sjukhuset och då hade jag ju inte tillgång till dator förutom när jag kunde gå till sjukhusbiblioteket men då blev det mest att läsa mail och hålla sig uppdaterad vad gäller facebook. För er som undrar låg jag inne för medicinjustering. Läkarna har haft svårt att kombinera mina mediciner så att jag inte ska få en massa biverkningar. Tyvärr tar det ju alltid lite tid innan man ser om den senaste kombinationen fungerar. Nu har jag i alla fall varit hemma några veckor och försöker hitta tillbaka till någon sorts vardag. Det här att vara sjukpensionär är inte helt enkelt, man är jätteduktig på att skjuta upp saker eftersom allt kan göras senare. I längden blir det inte bra.

Förra veckan träffade jag mina närmaste fd arbetskamrater. De bjöd ut mig på lunch och sedan fick jag blommor och ett vackert smycke från hela vårdcentralens personal. Kändes väldigt vemodigt eftersom jag varit på denna arbetsplats sedan 1997.

Jag har ochså återupptagit Zumba-träningen. Det är ett kul sätt att motionera på och eftersom jag har en allvarlig form av träningsallergi så har det i alla fall fungerat. Min onda rygg tycker det är helt okej vilket den inte tycker om hundpromenaderna. Ska träffa sjukgymnasten för att om möjligt få några ryggstärkande övningar eftersom man gärna vill kunna promenera längre sträckor nu när det blir vår.

Till vårsysslorna hör att trimma av hunden vinterpälsen, ska försöka få en tid så fort som möjligt för hon ser snart inte ut som en borderterrier längre. En annan rolig vårsyssla är att ta hand om alla hundhögar på tomten, inte roligt men ack så nödvändigt. Det som göms i snö........ni vet.

Har i helgen som gick träffat dotterns pojkvän för första gången. En jättetrevlig kille från Sundsvall, tydligen skämde man inte ut sig eftersom han nu vill bli min vän på facebook. Han ville inte heller åka hem i söndags men nu får de ha nedräkning tills dottern får påsklov då hon åker till honom i Sundsvall. Eftersom mamma/mormor bor där kan hon slå två flugor i en smäll. Bo hos Jonas och vara sällskapsdam åt mormor när Jonas jobbar.

Idag trodde jag att jag skulle få en lugn eftermiddag hemma själv men det "sket" sig ganska omgående. Dottern skulle spela och behövde skjuts till och från musikskolan, maken behövde skjuts till och från jobbet. Därefter hem, fixa kvällsmat och sen kunde jag sätta mig här vid datorn. Maken tog med sonen till handledarutbildning på körskolan. Har inte fattat att båda barnen är så gamla att de får börja övningsköra. Sonen ska ju ochså köra för motorcykel.

Nu ska jag försöka sortera tvätten så att man gjort något vettigt förutom att ha agerat färdtjänst. Kramar och Natti, Natti


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards